Voorkom verjaring van aansprakelijkheid voor uw coronaschade – stuur een stuitingsbrief

Spread the love

Heeft u tijdens de coronacrisis schade geleden als gevolg van een coronavaccinatie of een coronamaatregelen en wilt u deze schade – in de toekomst – eventueel aanvechten? Dan is het belangrijk dat u een stuitingsbrief stuurt naar wie volgens u aansprakelijk is. Doet u dat niet, dan is het mogelijk dat de aansprakelijkheid verjaart.

Helaas is het in Nederland bijzonder moeilijk om de Staat of de producenten van de coronavaccins aan te klagen voor schade die u geleden heeft als gevolg van het coronabeleid en/of de vaccinatiecampagnes. Stichting Coronaschade is doorlopend bezig om te onderzoeken of en op welke manier wij gedupeerden van het coronabeleid juridisch kunnen bijstaan, al dan niet via omwegen in het buitenland middels het internationaal recht. Dit vergt veel tijd en moeite en ondertussen proberen wij op andere manieren aandacht te vragen voor de schadelijke gevolgen van het coronabeleid, o.a. door het doen van Woo-verzoeken rondom de coronamaatregelen en het oprichten van een patiëntenvereniging voor patiënten met gezondheidsklachten na coronavaccinatie.

U kunt ons helpen door zelf een stuitingsbrief op te stellen en te verzenden naar degene die u aansprakelijk stelt voor de schade die u heeft geleden. Met een stuitingsbrief zorgt u ervoor dat uw recht op schadevergoeding niet verjaart. Zonder een stuiting verjaart de aansprakelijkheid van vaccinprodocucenten bijvoorbeeld na drie jaar en die van de Staat na vijf jaar. Door het sturen van een stuitingsbrief voorkomt u dit. Hiermee geeft u aan dat er ook na het verstrijken van de verjaringstermijn rekening mee moet worden gehouden dat beschikking moet worden gehouden over gegevens en bewijsmateriaal voor een mogelijke claim met betrekking tot uw schade voor een eventuele procedure.

Stichting Coronaschade heeft een voorbeeld-stuitingsbrief opgesteld die u kunt gebruiken en aanpassen naar uw persoonlijke situatie. Deze brief vindt u hier.

LET OP: krijgt u nav uw stuitingsbrief van een producent, de overheid en/of de GGD de vraag om uw medisch dossier te overleggen, bijvoorbeeld zodat de producent dit door kan zetten naar hun rechtsbijstandverzekeraar, kom hier dan NIET aan tegemoet. Sluit het antwoord bij in uw eigen dossier en reageer verder niet op dit verzoek. U heeft uw recht om de producent, GGD of overheid aan te klagen verzekerd en meer hoeft u niet te doen. U loopt anders het risico dat uw eigen medisch dossier door de beklaagde van uw zaak tegen u wordt gebruikt.