Vaccinatieschadevertegenwoordiger Iris de Boer bij Ongehoord Nieuws

Spread the love

Ongehoord Nieuws besteedde op donderdag 5 september aandacht aan de nieuwe coronavaccinatieronde die binnenkort van start gaat. Onze vaccinatieschadevertegenwoordiger Iris de Boer werd geïnterviewd over de gevolgen die de prik op haar leven heeft gehad.

“Als jij degene bent bij wie het misgaat, dan sta je er helemaal alleen voor.” Dat is de schrijnende boodschap die Iris mensen wil meegeven aan de vooravond van de nieuwe vaccinatieronde tegen Covid-19. Na haar vaccinatie kwam Iris’ leven volledig op zijn kop te staan. Haar werk en sociaal leven moest zij vrijwel volledig opgeven door haar klachten en zich openlijk uitspreken over wat haar en lotgenoten was overkomen werd bijna onmogelijk gemaakt.

De laatste weken staan de mogelijke schadelijke gevolgen van de coronavaccinaties weer volop in de aandacht, onder andere door het oversterfte-onderzoek van Hoogleraar Ronald Meester en Dr. Marc Jacobs. Zij concluderen in hun studie dat de data van het CBS en het RIVM dusdanig onvolledig en vervuild is dat de stelligheid waarmee de vaccinproducenten en de overheid de veiligheid en effectiviteit van de vaccins hebben bepleit nooit als zodanig gegeven had kunnen en mogen worden. Dit staat haaks op de conclusies van een onderzoek van het Nivel, dat uitwijst dat de vaccins vele ernstige infecties en sterfgevallen heeft voorkomen en dat juist de oversterfte onder ongevaccineerden vele malen groter was. Uitgebreider onderzoek met meer en betere data is dan ook van belang, niet in de laatste plaats omdat er nog altijd wordt door gevaccineerd tegen Covid-19, met een nieuw op de markt gekomen middel waarvan we de lange termijneffecten nog niet in kaart hebben kunnen brengen. Ook Stichting Coronaschade wijst op het belang van meer en beter onderzoek. Met de nieuwe patiëntenvereniging voor mensen met schade na een coronavaccinatie zullen wij ons hier hard voor gaan maken.

Iris: “Ik wil graag dat mensen met mogelijke vaccinatieschade zich veilig kunnen en gaan voelen om te uiten wat hen is overkomen. Dat is nu niet geval, omdat de overheid actief probeert om onze verhalen te onderdrukken. Er moet onderzoek komen en mensen moeten goed en volledig geïnformeerd worden over deze vaccinatie. Ik ben niet de enige die dit heeft meegemaakt. Mensen moeten weten dat zij niet alleen zijn.”