Stichting Coronaschade reist af naar Sarajevo voor Post Pandemic congres

Van 11 tot 13 oktober vindt in Sarajevo het Post Pandemic Health Issues congres plaats. Namens Stichting Coronschade reizen vertegenwoordigers Anne Merel Kloosterman en Magdalena Dzambo daar naartoe af om te spreken over coronavaccinatieschade.

De coronapandemie heeft vele levens voorgoed veranderd. Deze crisis is nu voorbij, maar de gevolgen ervan zullen nog lang en misschien wel voor altijd voelbaar zijn in onze maatschappij. Ze zullen doorwerken in de publieke gezondheid, de economie, de zorg, het onderwijs en de samenleving in het algemeen. De post-pandemische wereld is een totaal andere dan die voor de coronacrisis. Het is belangrijk dat we met elkaar in gesprek gaan over hoe we deze wereld gaan vormgeven en welke lessen we kunnen en moeten leren van wat er gebeurd is tijdens de coronaperiode. Daarover gaan op het Post Pandemic Health Issues congres deskundigen uit verschillende disciplines met elkaar in gesprek. Stichting Coronaschade zal een presentatie geven over de verstrekkende gevolgen van de mRNA-coronavaccinaties en de werkzaamheden van de organisatie.

Vaccinatieschadevertegenwoordigers Anne Merel Kloosterman en Magdalena Dzambo zullen vanuit patiëntperspectief vertellen hoe hun levens zijn veranderd na de coronavaccinatie en het belang van onderzoek naar de (lange termijn) effecten van deze vaccins bepleiten. Onlangs had Stichting Coronaschade een gesprek met ZonMw, waarin bleek dat de Nederlandse overheid geen enkel initiatief ontplooit om daar in de komende jaren werk van te maken. Een kwalijke en onverantwoorde zaak, aangezien de signalen dat deze vaccins bij een aanzienlijk en groeiend aantal mensen schade (heeft) veroorzaakt toenemen. Dit heeft niet alleen individuele, maar ook collectieve gevolgen, aangezien dit druk zet op verschillende sectoren in onze samenleving, zoals de zorg en de arbeidsmarkt. Magdalena Dzambo: “De groep mensen die het meeste door vaccinatieschade wordt getroffen wordt al niet gehoord in de zorg: vrouwen en mensen met chronische, genetische aandoeningen. Zij worden nu nog verder buiten de maatschappij geplaatst. Wij willen een stem zijn voor deze groep.”

Op het congres komen verschillende internationale experts bij elkaar om hun kennis en ervaringen te delen en samen te werken aan een echt gezonde post-pandemische toekomst, waar medische en wetenschappelijke vrijheid en integriteit weer de boventoon voeren. Anne Merel Kloosterman: “Waar in andere landen de dialoog en de erkenning langzaam op gang komen, zit alles in Nederland nog potdicht. Met onze stichting willen wij Nederland internationaal verbinden met mensen die in het buitenland voorop lopen op dit gebied. Alle gedupeerden van het coronabeleid hebben daar recht op.”

Kijk hier voor meer informatie over het Post Pandemic Health Issues congres.