Vaccinatieschade

ONZE PROJECTEN

Vaccinatieschade

In 2021 startte de Nederlandse overheid met het vaccineren tegen Covid-19. Over de effectiviteit en de veiligheid van deze vaccins was op dat moment nog maar weinig bekend. Het bijwerkingeninstituut Lareb heeft inmiddels veel meer bijwerkingen na coronavaccinatie geregistreerd dan vooraf was verwacht. Slechts 10 procent van de daadwerkelijke bijwerkingen na een vaccinatie wordt gemeld. Dit betekent dat er in Nederland mogelijk duizenden mensen kampen met (ernstige en langdurige) gezondheidsklachten na coronavaccinatie. Het is onduidelijk wie aansprakelijk is voor dergelijke letselschade. Deze mensen kunnen tot op heden nergens terecht. Er is geen diagnose, geen hulp, geen onderzoek, geen behandeltraject. Stichting Coronaschade helpt patiënten met post-vaccinaal syndroom op hun weg naar erkenning, behandeling en eventueel schadevergoeding, door middel van ondersteuning bij het zoeken naar juridisch advies en assistentie bij procesgang, informatieverzoeken bij de overheid en aanverwante organisaties, het faciliteren van lotgenotenbijeenkomsten en de oprichting van een patiëntenvereniging. Daarnaast zijn de vaccinatieschadevertegenwoordigers verbonden aan Stichting Coronaschade een burgerinitiatief gestart voor het officieel erkennen van de diagnose post-vaccinaal syndroom door zorgverzekeraars, teneinde patiënten met gezondheidsschade na coronavaccinatie dezelfde erkenning en rechten op onderzoek, behandeling en medicatie te geven als patiënten met Post-Covid.

Bent u vaccinatieschade-gedupeerde en wilt u genoegdoening en/of compensatie voor de schade die u heeft geleden? Dan is het belangrijk dat u een stuitingsbrief stuurt aan de producent van het vaccin dat u heeft gekregen en/of aan het Ministerie van VWS. Met een stuitingsbrief zorgt u ervoor dat uw zaak en uw recht op schadevergoeding niet verjaart. U kunt hier een modelbrief downloaden. Deze kunt u aanpassen naar uw eigen situatie.

Wilt u vaccinatie,- of Post-Covidschade melden? Vul dan ons aanmeldformulier in. Let op: het is belangrijk dat u alle vragen op het formulier zo volledig mogelijk invult. Voor de beoordeling en categorisering van de meldingen werken wij samen met medische professionals. Uw gegevens worden verder niet met derden gedeeld en kunnen te allen tijde worden vernietigd, indien u dat wenst.

Meld hier uw vaccinatieschade.
Meld hier uw Post-Covidschade.

DOCUMENTEN

Op deze plek vindt u alle officiële communicatie met het Ministerie van VWS en andere betrokken partijen, relevante documenten en aanverwante zaken rondom dit dossier. Op het moment dat er nieuwe stukken beschikbaar zijn voegen wij die toe aan deze map. U kunt de stukken lezen en/of downloaden. Heeft u vragen, opmerkingen, tips, of wilt u iets met ons delen rondom dit dossier, dan kunt u contact opnemen via info@stichtingcoronaschade.nl

NIEUWS